Spar op til -25%

Edvard Munch – The Seine at Saint-Cloud

Plakatpapir: Eksklusivt 220 grams.

Small

A4

Medium

30x40cm

Large

50x70cm

Gratis indramning v/ køb af ramme - spar 10% på ramme og plakat

 

sort-ramme

Sort

egeramme

Massiv Eg

+2

 

Varenummer (SKU): 7755
Forlænget leveringstid

Vi holder sommerferie til torsdag d. 24. juli – men webshoppen er stadig åben! Alle plakater er nedsat med 25%, og vi sender igen, så snart vi er tilbage torsdag d. 24. juli. Rigtig god sommer

Varenummer (SKU): 7755
Levering: 1-3 hverdage

Forlænget leveringstid

Vi holder sommerferie til og med torsdag d. 24. juli – men webshoppen er stadig åben! Alle plakater er nedsat med 25%, og vi sender igen, så snart vi er tilbage. Læs mere her

Fordele

  • Levering Fri fragt - på alle ordrer over 299 DKK
  • Retur Returret - op til 60 dage
  • Sikkerhed Sikkerhed - Krypteret betalingssystem

Det siger vores kunder

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Vær den første til at anmelde “Edvard Munch – The Seine at Saint-Cloud”

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Edvard Munch – The Seine at Saint-Cloud (1899): En Skildring af Ensomhed og Naturens Skønhed

Edvard Munch, mest kendt for sine intense og følelsesladede værker som The Scream, malede også en række landskaber, hvor han undersøger forbindelsen mellem naturen og menneskets indre liv. The Seine at Saint-Cloud fra 1899 er et af disse landskaber, hvor han, inspireret af sin tid i Paris, skaber en atmosfærisk skildring af floden Seine og dens omgivelser, samtidig med at han indkapsler den ensomhed og introspektion, der præger mange af hans værker.

En Ro og Ensomhed i Naturen

Maleriet skildrer floden Seine ved Saint-Cloud, en bydel i Paris, og indfanger den stille skønhed ved vandet og landskabet. Munch var påvirket af symbolismen og ekspressionismen, og hans behandling af naturen var langt fra blot en realistisk gengivelse. I The Seine at Saint-Cloud ses floden som et symbol på både ro og isolation. Vandets langsomme bevægelse og de bløde former i landskabet giver værket en følelse af stilhed, men samtidig er der en underliggende følelse af ensomhed, som kendetegner Munchs arbejde.

Farverne i maleriet er dæmpede og lyse, præget af pastelfarver som grønne, blå og grå nuancer, der skaber en næsten drømmende effekt. Vandet reflekterer himlens bløde nuancer og giver en følelse af samhørighed mellem floden og den omgivende natur. Munchs brug af lys og skygge skaber en dybde, hvor floden og landskabet ser ud til at være i bevægelse, som om de bærer på hemmeligheder, der er for skjulte til at blive afsløret.

Symbolisme og Følelser

Mens The Seine at Saint-Cloud på overfladen fremstår som en fredelig og idyllisk scene, er der også en følelse af tomhed i maleriet. Den ensomme træstub, der ligger på stranden, virker som et symbol på menneskets tilstand i forhold til naturen – måske et udtryk for menneskets isolation og længsel efter mening. Træstammen er alene, som om den venter på noget, men den forbliver ubevægelig. Dette kan ses som en metafor for Munchs egen indre søgen efter forståelse og forbindelse i en verden, der kan virke både smuk og uendeligt tom.

I Munchs værker er naturen sjældent blot et æstetisk element; den bærer ofte på dybere følelsesmæssige og psykologiske betydninger. I The Seine at Saint-Cloud fungerer floden som et spejl for den menneskelige sindstilstand, hvor dens rolige overflade skjuler dybere, mere komplekse følelser. Selvom floden er stille, er den stadig i bevægelse, hvilket kan symbolisere den indre uro, der aldrig helt forsvinder.

Munchs Forhold til Paris og Kunstnerisk Udvikling

Munch boede i Paris i slutningen af det 19. århundrede, og byen havde en stor indflydelse på hans kunst. Her kom han i kontakt med avantgardens kunstnere og udviklede sin egen ekspressionistiske stil. I The Seine at Saint-Cloud ser vi, hvordan Munch anvender de impressionistiske og post-impressionistiske teknikker, som han stødte på i Paris, men han går videre ved at lade sin kunst afspejle hans egne følelser og psykologiske tilstande. Det er ikke bare en skildring af en flod, men en følelsesmæssig respons på den verden, han levede i.